24.3.09

Jagbloggen

Tveksamheten griper milt tag om mig när jag inser att det nya fläktsystemet är ohållbart. Det går inte att steka bacon utan att hela jävla lägenheten luktar som nån sorts hamburgeria inom tre sekunder efter första "fräs" ur stekpannan.

Asså storyn är följande; Sotaren var här för några veckor och "sotade". Det är vad han SA, men jag misstänker att det snarare handlar om någon sorts manöver där han vände fläktens utblås IN, för såhär var det inte innan.

Hur som helst så ringdes sotaren hit igen, för överklagan, på vilket det kom en ganska fet medelåders besserwisser till karl, och hans stackars knähund till lärling som ursäktande stod och log mot mig medan fläktnazisten insinuerade att jag minnsan inte visste hur en fläkt ska fungera på riktigt, för HÄR VAR DET INGA FEL GJORDA ICKE DÅ! När jag då ödmjukt påpekade att det nu mer var effektivare att ha fläkten AVSTÄNGD vid stekning, talade han om för mig att "ingen fläkt funkar ju om du inte har fönster eller balkongdörr öppen! Det måste du ju förstå lilla fröken?", varpå jag försökte förklara att jag faktiskt alltid har minst ett vädringsfönster öppet, men det lyssnade han självklart inte på, utan fortsatte att inte lyssna på mig, samtidigt som han uppvisade en vansinnigt nedlåtande uppsyn. Det var ungefär här någonstans jag sträckte mig efter skärbrädan i massiv ek som stod bakom mig, och fortskred att med enorm precision drämma nämna skärbräda över skithögens fontanell, vilket resulterade i död med omedelbar verkan. I mitt huvud. I verkligheten nickade jag och suckade och visade dem dörren ut. Men nu ska vi ringa fastighetsskötaren istället. Han är mycket snällare.
Tills dess inställer jag mig tveksam.

Tveksam:

4 kommentarer:

Suzy Newbranch sa...

Aw! Sötaste tveksamma Annie, ever!

Annie sa...

iiiii! <3

Malin Florhage sa...

Jag säger ju att hantverkare är otrevliga, lata och helt urbögade i skallen! ;)

Vacker som alltid =)

Foad sa...

om sotaren sotar, och lärlingen lär, vad gör då rörmokaren? mokar?




this has been another episode of

DEEP THOUGHTS

with Foad Arbabi