27.3.09

Dagens moralportion

Asså jag fick precis en sån skön känsla när jag redigerade mitt deviantart-konto lite. Jag kollade på FOB is 4 lovahs, både den klara varianten och den halvklara varianten, och så kom jag att tänka på följande;

När FOB is 4 lovahs var halvklar, och jag kollade på färgskissen jag lagt upp för vattnet, skogen och bergen så kände jag bara "nä dra åt helvete, jag varken kan eller vill måla det här". Då var jag på väg att ge upp. Men jag ville ju göra klart den också, för jag hade en väldigt fin bild i huvudet. Så jag körde på och hatade det, men nu såhär i retroperspektiv så blev det ju ganska fint ändå.

Så nyss, som sagt, satt jag och kollade på färgskissen och originalet, och ville dela med mig. För färgskissen(till vänster så klart) ser ju ut som en öppnad röv om man jämför med hur det blev tillslut. Det är nog ganska viktigt, när det gäller allt man gör. Man ska titta på vad man började med, och jämföra med hur det blir när man tillslut är klar... För nästan allt blir alltid bättre.

Öppnad, respektive stängd röv

Inga kommentarer: