12.3.09

Egna, och televisionens, nojjor

Följande händer när jag kollar på Sex and The City:
- Jag känner mig som en trist person för att jag inte har en ny outfit för varje scen i mitt liv
- Jag blir irriterad på Carrie för att hon beter sig som en hora mot sina vänner då hon endast tänker på sig själv och sina behov
-Jag blir orolig att sagda hora ska ha rätt i sina antaganden om singel-liv och män i allmänhet, vilka uteslutande leder till att jag kommer leva ensam för alltid
- Jag utvecklar en onödig och obefogad oro att JAG beter mig som Carrie trots att jag vet att jag inte gör det

Det fanns mer på listan, men jag har glömt de grejerna nu. Jag har ändå spenderat de två minuterna som gått sen programmet slutade på att dels skriva detta, och dels nojja över mig själv. Tack och lov kirrade jag lite extra bubbel(för ikväll) när jag var på systemet idag(inför lördag), så jag kan koncentrera mig på det nu, istället för min allerstädes närvarande ensamhet.

En av de bästa sakerna jag vet med mig själv är att jag, i stunder som dessa när jag (som tjejer ofta gör) nojjar ut över något som egentligen är helt egalt, egentligen inte är berörd av det. Detta gäller även mitt exessiva tjat om min "ensamhet". Asså jag är ju ensam, på två sätt. Sätt nr ett ska vara att jag alltid är singel. Det är ok, jag vill ba tjata om det lite. Sätt nr två ska vara att jag är ensam i lägenheten då och då. Det är jag ju också, men jag lider absolut inte av det. Men som med singelheten så är det ju självklart inget jag njuter av 24/7.
"Ensam" är som ett tvåhövdat monster, där det ena huvudet är Katla från Bröderna Lejonhjärta, och det andra huvudet är Lassie, ni vet den snälla collietiken.

Hur som helst, för att återknyta till hela "en av de bästa sakerna med mig själv"; när jag gnäller så är det bara saker jag bara går igenom ytligt så att jag vet att jag är dandy. Och det är jag!

MammaRolf är ute på havet till på lördag, och jag märkte nyligen att jag har 13 bilder under kategorin "vardagsbilder". Så får det absolut inte vara, särskilt inte när min mamma är i en situation som möjligen kan komma att bli komprometterande. Så jag ska uppväga detta med denna, en ytterst intressant bild på min käft. Håll till godo.


Jag borde, och ska, tillägna mig lyxen att skapa en ny etikett här på min blogg. Den ska gå under titeln "Nojjor". Ur minnet just nu kan jag komma på att jag har tre(3) tidigare inlägg som täcker ämnet, vilket leder till att det nu finns fyra(4). Det innebär att jag är nio(9) inlägg ifrån inlägg no.13 under den etiketten. Bäst att ha en nojja på lager, som jag kan lägga ut mig med när siffran når den höjden.

Inga kommentarer: