1.11.08

Om jag ska le när du dör så ska jag fan skratta när jag kolar. Jag har mycket ont, på diverse ställen, men framför allt i halsen. Det känns dessutom som att det sitter fast något där nere, någonstans i närheten av en femkrona i storlek. Jag vet med mig att jag INTE svalt en femma, så det är det ju inte. Tobbä däremot han kan stoppa in femmor i näsan. Det är så jävla obehagligt att se.

Hur som helst var det grejer på G igår. Men planerna har jag redan återgett så jag kan ju redogöra för händelserna nu istället. På bar 54 var det ett jävla röj. Hur mycket folk som helst, Elins två kusiner hade haft nån sorts fest på jobbet så de kom dragandes med ett gäng relativt fulla 35-åringar som kändes lite svensk whitetrash, men det är ju soft liksom. Andrew from minnesota hade i princip klivit ur planet och in på baren så han var ju skittrött men trots detta försökte han hålla god ton. Jag drack förton glas vitt och blev lomhörd av den överhängande skrikiga atmosfären, vilken förstärktes ytterligare då sällskapet bestämde sig för att bege sig till GRÖNE JÄGAREN för KARAOKE. Här någonstans satte jag p för mitt deltagande och åkte istället till Allhuset.

Vädret var asvidrigt, tunnelbanan likaså. Klockan var bara 22 men all världens skrikbögar hade tydligen bestämt träff i just den vagnen som jag hade turen att sätta mig i. Som tur var är resan från medis till universitetet inte så lång, så jag klarade mig.
Väl framme på allhuset var kön tusen och en kilometer lång, men tur som jag har anlände jag ungefär samtidigt som P.A(med Lars och Thomas i släptåg) så jag fick inte bara gå före i kön, utan även slippa betala inträdet som var på hutlösa ÅTTIO RIKSDALER.
Träffade upp Tobbä och Don, och ölen och där någonstans börjar minnena bli lite diffusa. Det hände säkert inget spännande heller. Jag minns att Thomas och jag hade en ganska lång diskussion som grundades på att jag sa "om ingen raggar på mig snart går jag hem". Ingen raggade på mig så jag gick hem. Utan att säga något, en klassisk Ljumne, gick jag iväg från sällskapet, hämtade min jacka och knatade mot tunnelbanan där jag träffade Linus. Han och jag "delade" (han betalade) på en taxi hem, jag somnade gott i min säng och vaknade imorse med ont i halsen, och här sitter jag nu och inte ens te hjälper. Och bakis är jag också.



Typisk grej från igår som jag inte minns. Men jag verkar ju veta vad jag vill i alla fall.

~17.00

Har fått värsta hookupen på film om mass/seriemördare nu! Jag håller på att ladda ner Curse of the Zodiac, Henry -portrait of a serial killer, och två dokumentärer, The Most Evil Men In History och Serial Killers. NU JÄVLAR SKA HÄR VÄLTRAS I KATASTROF! Synd att jag inte har chips eller nått, eller bubbelvatten. Det vore nått det!

3 kommentarer:

Per-Arvid Berglund sa...

henry är skitbra!!

Suzy Newbranch sa...

Oh, hun! Så synd att du är sjuk ikväll, men jag vill att du kryar på dig så fort det bara går så jag kan krama dig gul och blå och förklara min kärlek till dig om och om igen!

*full*

LOVE YOU!!// Susan

marcin sa...

jag tyckte att en bra idé vore att gå på bio med en kasse medhavd starköl på burk som enda sällskap, sagt och gjort löste jag biljett till zodiacrullen efter att ha införskaffat sagda matsäck.
jag rekommenderar varken förfarandet eller filmen ifråga.
efter två bärs är man pissnödig hela tiden trots pauser på klosetten (då man missar delar av filmen dessutom) och filmen var som att onanera för långsamt, det är halvdant och leder liksom inte till nåt.