4.11.08

Dagens rapport

Yeah ok jag såg reklam för IDOL-AGNES nya skiva imorse på tunnelbanan. Den heter alltså fåsenu, jag skrev ner det i mobilen. Den heter Dance Love Pop. DANCE LOVE POP? Love. Angel. Music. Baby. vibbar någon? Hursomhelst redigt töntigt. Ord som låter nussiga, plockade ur kontext och sammansatta till.... gröt? Om jag gör en skiva ska den heta Sweet Pink Joy Kiss Lyric Happy Box.

Men alltså DANCE LOVE POP är så jävla löjligt så det kliar under huden på mig. Love Angel Music Baby är inte så jävla coolt det heller, men det var ju originellt i alla fall. Ett tag. DANCE LOVE POP däremot, asså jag finner inga ord. För det första, vaddå POP? Jag trodde det ordet var utrotat. Ingen vill väl erkänna att de håller på med POP? Aja. Sen kan man jämställa känslan jag får av ordkombinationen DANCE LOVE POP med att slicka en 9-årig flicka på huvudet; det är ganska äckligt, det kommer lukta alldeles för sött och man kommer ångra sig efteråt. Jag trodde Agnes var lite seriös ändå(trots Idol-medverkan) men tydligen inte. JAG ÄR INTE FÖRVÅNAD.

Så var det med den saken. Jag har relativt mycket att göra på jobbet idag, det är fint det. Utöver det är jag trött. Igår träffade jag Elin. Vi åt middag på Peppar. Det var ej pepprigt, däremot gott. Även trevligt.

Idag har jag tvättstuga, har inte rört min tvätt på ca tre veckor. Ska bli intressant att se 1. hur många maskiner det kommer bli och 2. vilka civilisationer av bakterier som har uppkommit i mina gamla UNDERBYXOR! HA! Äckligt va?

Imorgon är det COWABUNGA! Tillbaks på gamla fina Musslan! Det ska bli galant. Men NU! Nu.....
ska jag jobba.

1 kommentar:

Anonym sa...

1ST!!
Yes!