24.11.08

Jahao, ännu en dag har så sakteliga gnisslat sig förbi. Jag har jobbat lite, varit ute i snön lite, samt försökt få utlopp för kreativitet, men den verkar sitta fast bakom ögonen. Jag längtar tills konstkurserna börjar i januari, jag kommer stå högst upp på anmälningslistorna då alltså.

Konstkurs är bra, inte bara om man vill lära sig teckna/måla, utan även om man bara vill smiska igång skapandet. Plus de självklara fördelarna; man behöver inte röja fram staffli och färger och täcka alla möbler med lakan så fort man vill måla med oljan. Det är ju inte alla som har råd med en ateljé(jag har inte det, till exempel), då anmäler man sig till en konstkurs och voilá så har man en ateljé. Typ. Bättre än inget!

Idag har jag främst ägnat mig åt typografi. Jag har läst till mig lite bättre kunskaper i ämnet, samt kollat igenom allt snyggt internet har att erbjuda. Producerade även dagens skämt, är som följer;

Inga kommentarer: