30.11.08

Learn from the mästaren

Jag sitter förundrad just nu. Det är sjukt uppenbart egentligen, men det har aldrig slagit mig på samma sätt som det gjorde nyss.
Vad hon än gör, hur hon än gör det, låter ALLT Enya gör EXAKT likadant.
Introt till hennes Silent Night(Oiche Chiun) låter precis som hela skivan Paint the Sky with Stars, med det här "AAAAAAAAAH" som hon håller på med i tid och otid.
Jag uppskattar i och för sig Enya, och jag har inte ens vett att skämmas för det.

Visste du förresten att hennes födslonamn är Eithne Patricia Ní Bhraonáin?
Till det säger jag bara FUCK YEAH!
Så har SVENSKAR startat en facebookgrupp som heter "Vi som alltid måste bokstavera våra namn". Testa att vara irländare för en dag liksom!

4 kommentarer:

Foad sa...

"Jag uppskattar i och för sig Enya".

annie, what. the. fuck. INTE KUL.

Annie sa...

Hahah, jag förstår att du blir upprörd, men du får fan acceptera mig för den jag är Foad! :*

Suzy Newbranch sa...

JAG ÄLSKAR ENYA! Och nu sitter jag och lyssnar på Brittans nya album (som suger pung men iaf)

Annie sa...

INFORMATION UNRAVELS FOAD!!

Skönt att du nästan alltid är på min sida Suzy! *fnez*