1.2.09

Captains log, Stardate 1319

You've got a new friend,
well I've got homies -
But in the end it's still so lonely

LITE SÅ ÄRE

Jag har fastnat på Kanye West nu. Heartless och Love Lockdown är ju så jävla grymma. Helt avskalade och softa och ba 200 hertz känsla rakt av, så jävla nice.

Igår låg jag som en skön varm knut i soffan och halvsov på kvällskvisten, då min söta granne ringde på och behövde soja. SOY SAUCE. Detta försatte mig i någon form av uppåtgående spiral, och som resultat åkte jag till Jennys 25-årsfest i midsommarkransen. Där var det självklart nice och mycket folk. Jag blev inte kvar så länge, då min gamla goda vän CF ringde och berättade att han var i Stockholm och ville ses. Han har bott i Piteå de senaste åren, så vi ses väldigt sällan.
Eftergiven som jag är åkte jag in till stan och hängde ett tag med CF, hans bror och Björn.

Idag var CF här hos mig, jag lagade mat som vi åt med ett fint glas vin till. Det är soft att ses och catcha up i några timmar, prata om precis ALLT. Vi hann även med att titta på Den Gröna Milen, en av många filmer som reducerar mig till ett gråtande barn. Jag är så jävla känslig när det kommer till film! Minsta lilla sorgerier och tårarna rinner värre än värsta vattenverket.
Annars är jag ju som alla vet hård som granit överdragen med betong.

Nu ska jag sätta mig snällt i min säng och kolla på Eagle VS Shark, samt fundera på grejer. Fundera är fett underskattat.

Och för att återknyta till inledning, DAMN vad Kanye är minimalistisk nu. Lyssna på Say You Will.

2 kommentarer:

Katja sa...

Alltså jag tycker hela skivan 808's & Heartbreak är fantastisk. Robocop är en av mina jättefavoriter!

Annie sa...

Jag hade lite lite svårt för de andra låtarna, men jag är helt ok med say you will och street lights