6.2.09

Dödsångest

Fan vad SVENSKAR är hysteriska med mat, den ska in i kylen så fort den svalnat, man ska inte äta saker som stått framme etc... anledningen till att jag kom på det här är att jag har köpt musslor idag. Jag läste några recept, först för receptens skull, men sen blev jag tvungen att göra en liten undersökning angående hur många som typ sätter utropstecken i parantes bakom en viss mening, såhär typ:
Skrubba och knacka på musslorna och se till att de stänger sig. De som inte stänger sig när man knackar på dem ska man slänga(!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!)

Asså. Det är fan ingen fara. I MIN familj kokar man alla, och sen om någon ligger och är stängd när de är kokta, DÅ är det ok att slänga den. Fast det brukade fan inte stoppa min far, och han blev aldrig sjuk, inte jag heller. Jag har heller aldrig blivit sjuk av mat som stått framme. Jag fick protester på medieskolan för att jag hade min lunchlåda vid min dator. "SKARUNTE STÄLLA IN DENDÄR I KYLEN DEN KANSKE HÄRSKNAR OCH DÅ BLIRU SJUK!!!!!!!!11"
Det värsta som kan hända är att man kräks lite, MAN THE FUCK UP! Ingen har dött av dålig mat. Ok nån har säkert det, men vad är oddsen.

Passande nog håller jag på att ladda ner The Boy in the Plastic Bubble, det är en fin film det. En ung John Travolta spelar en grabb som föds utan immunsystem, så han måste bo i en plastbubbla, HAHA! Men tror ni han stannar i den eller?

2 kommentarer:

Malin Florhage sa...

Jag kan inte annat än hålla med dig där!!
Folk är för petiga och hyteriska.
Fast när det gäller mjölk som gått ut/stått framme är jag hysteriskt petig.

Alla har vi väll nån thing liksom.
Bögigt :P

Annie sa...

Ey, jag förstår dig! Jag har problem med för gammal leverpastej. En dag är allt som krävs, hur bra den än luktar vägrar jag äta den! Alla har vi en thing som sagt. Fett gay ;)