22.5.09

Nojjbloggen

Herregud, mitt förra inlägg var inlägg 113. Nu måste jag skriva ett nytt så det försvinner. Passande nog ska det handla om en nojja.

Jag har tvättstuga idag, och var precis nere för att hänga in allt i torkskåp/lägga i torktumlare. Personen som har tvättiden innan mig "har rätt" att använda torkmaskinerna till halv två, och nu när jag var nere halv tre var torktumlaren fortfarande upptagen. Jag blir, till skillnad från andra(typ tanter), inte sur av sånt, utan jag hängde in mina kläder och hoppades att den andra skulle komma och hämta sina kläder under tiden. Men så blev det inte, så när jag hängt klart gick jag och tog ut den andres kläder. Då uppkom nojjan! Jag stod och tittade in i torktumlaren och ba "shit, personen i fråga kommer tycka att jag är värsta pekoral som tar ut kläder bara sådär! Jag kan ju inte ba slänga ut dem, det är ju helt respektlöst. Men fan han har ju gått över tiden, JAG HAR RÄTT ATT VARA HÄR!(svensk)"

Men så jag tog ut kläderna, och märkte att det ba va ett par byxor och en tröja, så la jag det på strykbrädan. Så började jag igen och ba "det kanske upplevs som ett hot att ba lägga ut kläderna såhär", så jag vek ihop dem fint istället, och började lägga in mina kläder i torktumlaren. Men så började jag igen och ba "fast det kanske är MER provocerande att jag viker ihop dem, typ som att jag är värsta 'inte nog med att jag gör mitt på min TID jag viker ihop efter er slarvers också!', då kanske personen blir ännu argare", så jag vek ut sakerna igen och la dem i en hög istället. Så gjorde jag klart mitt och skulle gå ut, men vände och gick och vek ihop grejerna fint igen. Funderade även en liten stund på att skriva en snäll lapp för att verkligen undvika missförstånd, typ "Hej du gick över din tid, det är ingen fara här är dina kläder. Jag vek dem, hoppas ok. MVH 667". Men hur jävla fjantig får man lov att bli (jag hittade inget papper att skriva på). Så jag lämnade kläderna vikta på strykbrädan, och nu sitter jag här och är orolig att personen ska bli sur för att jag är så jävla präktig, och på grund av det typ... jag vet inte. Ta ut alla mina kläder och lägga dem på golvet. Herregud.

Inga kommentarer: