5.5.09

Make you say "WOW!"

Jag lider av oplanerad nervositet idag. Skillnaden mellan planerad och oplanerad?
Planerad nervositet lär ju vara när man vet vad som oroar en, ej att förväxla med nervositeten som ba infinner sig ibland utan att man vet varför. Hur som helst mår jag lite illa samt har ett allerstädes närvarande pirr i magen. Det går säkert över.
Utöver detta mår jag bra, tackar som frågar, bloggen!
Nämen nervositeten, den känns latent på något vis. Bryter liksom inte ut ordentligt, utan ligger ba och pyr under ytan.

Jag var ledig idag, så jag var på gymmet. Cyklade som en dårfink i en timma och trettio minuter, sen körde jag lite styrkeövningar för armarna, jag har ju som bekant 0% överarmsstyrka. Jag benpressade även, 115 kg. Det är så jävla nice, för det låter ju så sjukt tungt, 115 kilo FUCK YOU liksom! Efter detta har jag ritat, allt för att ha lite fina fräscha grejer att visa Bleckan på salongen. Han gav mig hemläxa när jag var där sist, jag fick några namn på tatuerare som han tycker är bra, så sa han åt mig att teckna och försöka efterlikna stilarna i fråga, eller typ... utveckla. Hur som helstska jag dit på torsdag, visa vad jag gjort och hänga lite.

En annan sak jag ska göra på torsdag är att se sverige-tjeckien på nån bar med Malin. Problemet med detta, i alla fall som det var förra året, är att barer uppvisar begränsat intresse för att visa hockeymatcher. Jag fattar inte det, särskilt inte när det är VM. De flesta verkar tycka att det är mycket mer intressant att visa fotbollsmatcher med korplag, TYP. Jag ska dock inför detta ringa några samtal, och se vad jag kan göra.

Imorgon ska jag jobba, från ett till halv elva. Jag ska även, inspirerad av Malin faktiskt, ta en powerwalk innan frukost. Eller snarare, jag planerar att göra det. Jag hatar livet innan frukost. Jag älskar frukost! Jag brukar inte göra någonting innan jag ätit frukost, detta inkluderar att tala med folk som eventuellt är i min direkta närhet. Så vi får se hur det går med detta, jag ska verkligen försöka.

Utöver detta har jag spenderat hela gårdagen, samt dagen, med att fundera på det här med Hur Saker Sker och Varför™. Eller snarare så har jag spekulerat kring följande:
Om man inte ser till att saker händer, kommer de hända ändå? Om det är meningen att något ska ske, måste man göra något för att det ska göra det då? Är det ens meningen att något ska ske? Hur kommer det sig i så fall att vissa saker sker, medan andra inte gör det? Om jag gör ett medvetet val för att något ska ske, var detta då mitt öde i frågan? Att jag skulle se till att saken i fråga skedde? Eller skulle det skett ändå, med eller utan mitt ingripande? Medföljer mitt ingripande i frågan att följande skeende kommer utspela sig på annat sätt än vad det hade gjort om jag inte hade ingripit? Hade denna skriftliga monolog tagit plats om filmen Sliding Doors aldrig hade gjorts? Har det faktum att jag inte sett Sliding Doors någon inverkan på min syn angående detta? Borde jag se den trots att jag inte tål Gwyneth Paltrow? Vad är det för namn egentligen?

Nu kan det vara så att det är alla dessa frågor som gör mig lite latent nervös. Eller vädret kanske. Eller så är det DU!

Inga kommentarer: