27.9.09

En grej till ba

Nej fan en grej till kom jag på som måste dryftas innan jag går och lägger mig. Ikväll under middagssittningen på jobbet hade jag ett par till gäster som var så sjukt deprimerande. Det var en man och en kvinna, sjukt alldagliga, i typ... 50-60-årsåldern. Hon var helt kuvad och tyst, men det var lite konstigt för hon verkade ändå vara ganska stark och liksom medveten om hur hon ville ha saker. De hade fått sina menyer, och jag kom och frågade om de hade bestämt sig. Kvinnan började prata, men karln ba "SHHYYY!" - på världens mest nedlåtande och högljudda sätt. Så det han sa var följande;
-SHHYY! Nu lyssnar ni. Jag ska ha en whiskysoda och sen ett stort glas vitt, hon ska ha mineralvatten. Jag ska ha blabla till förrätt, hon ska ha blabla. Sen ska jag ha blabla och hon ska ha blabla. Sen är det bra så.

Vad fan? Det där stör mig sjukt mycket, låt folk bestämma själva vafan! Samma sak händer på salongen ibland, en tjej/kille kommer in med sin pojk-/flickvän och börjar beskriva vad hon/han vill tatuera, då AVBRYTER pojk-/flickvännen och ba "FAST ÄR DET INTE BÄTTRE OM DU blablabla" varpå den som faktiskt ska gadda sig ba ändrar sin åsikt efter vad partnern sagt och börjar bete sig helt kuvat. "Ja jo det kanske.. ja.. jo som han sa.." Ursäkta? Ska jag behöva börja skälla ut folk eller? Det är väl fan inte friskt att bestämma över sin respektive? Näe, jag säger Låt folk äta och tatuera och tänka på eget bevåg!