27.9.09

Life right about now

Om man inte fick cancer av cigg skulle folk nog inte röka så mycket. Man gör ju inget som inte har någon verkan, även om verkan är negativ. Innan man fattade att rökning orsakar cancer trodde man ju att det var bra för kroppen, alltså rökning var typ en hälsotrend. Så då rökte man ju för den sakens skull. "Åh jag blir så fräsch och härlig av mina cigaretter!". Men nu för tiden när vi vet att det är kasst är det något i ens undermedvetna som tycker att det är en bra grej att man röker och skadar sig själv lite grann, typ "YOU'VE BEEN A BAD GIRL!". Haha. Eller så är det inte alls så, jag vet inte.

Här kommer en bild på en ny ros jag gjorde på mähsjaelv för några veckor sen. Det är en dålig bild faktiskt, rosen är inte helt läkt, men den fyller sin funktion.
Jag har gaddat mycket de senaste veckorna, det är nice. Saker jag gjort innefattar skuggning av en stoooooor tribal, en namnteckning, en totempåle, en tidningsutklippsmässig text, en madonna och en orm... det är så roligt. Jag skriker i vild extas inombords varje gång jag håller i en maskin.

En sak som det inte blivit så mycket av på senaste är UMGÄNGE. Jag jobbar jäämt. Det är roligt och bra, men det är trist att det aldrig blir någon tid över för mina vänner. Vissa kommer ju och hälsar på när jag jobbar i baren, det är nog det närmaste umgänge jag kan komma. Acke fick jag iofs umgås med flera timmar förra veckan, men det var ju bara för att jag tatuerade honom, heh.
Och apropå baren, idag hände något obehagligt med min vrist. Jag har inte ont, men såhär ser den ut;

Den har blivit en CANKLE!! Helt svullen och ledsen. Hoppas det går bort.

På torsdag är det stora Salong Betong-festen på Göta Källare. Jag var ju 100% inställd på att ha en så kallad "URLADDNING" den kvällen och ba go wild i baren och dricka ALLT, men sen kom jag på att det inte är en smart grej. Böga ur får jag göra när jag ba representerar mig själv, och inte Salongen. Hur som helst kommer det bli fett, Hoffmaestro och Nääk&Nimo på scen, oufff ouff ouffff! Jag vet dock inte vad jag ska ha på mig. Bekvämt problem att ha.

Roligt förresten att folk jag inte känner är snälla och fina och tillkännager att de läser min blogg, puss och kram till er. Ibland känns det som att jag bloggar för döva ögon!

Hela dagen idag har jag tänkt på att klippa mig, jag kanske gör det sen nån gång om hundra år. Jag funtar på att köra lite regression och återta min gamla frippa, nämligen den här;

Men det får nog vänta ändå. Så nu vet ni det. Jag är inne i någon sorts MODE ikväll, jävligt trött men sjukt peppad ändå. Jag var tre sekunder från att kasta mig av tunnelbanan i gamla stan när jag åkte hem från jobbet inatt, och ba röja ner Medusa då jag visste att en gammal bekant var där. Men jag höll mig! Så nu sitter jag här hemma och känner en viss understimulans, men även nöjdhet över att jag är just hemma. Ehm så kontentan är att jag skriver om lite allt möjligt för att fördriva min tid. Klockan tre en lördagnatt är inte direkt högsäsong på internet verkar det som. Nej usch nu börjar jag myspace'a band jag inte hört talas om förut, nu räcker det! Godnatt bloggen!

Inga kommentarer: