10.6.09

Spänningsbloggen

Shulululu bloggen!
Jag tänkte inte blogga det först, men jag gör det ändå. Idag drog jag mina första bläckiga drag på salongen. Min gode lärare Bleckan lät mig vara med och skugga på en grej som han gjorde på sig själv. Det var... svårbeskrivligt. I och med att jag är en tjej som är van vid penna sen föralltid så var det konstigt att helt plötsligt ha en ganska svajig tyngd i maskinen att handskas med, men själva "dragen" med nålen på huden tyckte jag var bekväma. Bleckan är ju en mästare på att förklara saker, vilket faktiskt gjorde det hela till en ganska angenäm händelse. Jag blev lite skakig och nervös när Blecks frågade om jag ville testa, men liksom... att vara skakig om man ska tatuera är ju en skitdum grej. Så jag sa till mig själv "nä", så slutade jag vara skakig och nervös, gjorde det jag skulle, och återupptog det nervösa skakiga efteråt. Men då i form av någon sorts adrenalinkick. Nu vill jag bara göra det igen! Bleckan sa att vi ska fortsätta någon dag när vi har tid, det ser jag fram emot.

I övrigt så var jag en sväng på Theodoras ikväll. Träffade bland andra Hannes, Ljumne och Tobbe. När jag nyss kommit dit satt jag och pratade med Hannes, med mycket kroppsspråk i vanlig ordning. Jag tyckte att han tittade lite väl mycket på utsidan av min underarm. Så kollade jag själv, och såg då att jag hade bläckfläckar från att jag tatuerat! Då kände jag mig som En Riktig Tatuerare™! Hur som helst, det var trevligt på T's, jag drack tre(fyra) öl, sen åkte jag hem. Nu ska jag diska lite, plocka undan lite grejer, sova gott, vakna imorgon, dra till salongen, få lite gjort. Sen ska jag försöka hitta ett par bekväma svarta jeans. Lättare sagt än GJORT! Men gjort ska det fan bli. LIVET, bloggen. LIVET!

1 kommentar:

Malin Florhage sa...

Åååh du är så duktig gumman!!
Skit najs att du kommit så långt ju!!
Bästaste Annie!!

<3