7.6.09

Genilåten och gårdagen

Det här är kanske ett jättebra exempel på att man kan lära sig att gilla saker. Bleckan har spelat denna låt kanske en miljard gånger på salongen, och jag hatade den till en början, sen tyckte jag den var ok, och nu älskar jag den.
Jag presenterar - lite dancehall - lite OH-OH-OH-OH-OH-OH! - MAVADO! Press play och lyssna på den medan ni läser resten av detta inlägg. Tycker jag.



När jag frågade Blecks varför han gillade den så mycket sa han
"det är som att det regnar, åskar och är världens mest skinande sol på en och samma gång", och lite så är det! Ba så ni vet.

För övrigt var jag och mamma och röstade för nån timma sen, såklart. Och igår var jag med Tobbe, hans föräldrar, Ljumne och några andra på Tobbes föräldrars båt, fett nice. De låg utanför slottet. Där blev vi bjudna på vin och gin, och Aron var med! Aron bodde här förut, men flyttade till göteborg för några år sen, så det är alltid fint att få hinna träffa honom. Han och jag splittade en taxi hem vid 4-rycket, vilket var typ den bästa idén någonsin. Efter att ha suttit och skumpat(både dryckesmässigt och rörelsemässigt) på segelbåten i fyra timmar var i alla fall jag ganska trött, så det var skönt att komma hem och sova. Innan vi kom till båten var vi på Nivå 22 och kollade fotbollen, FAN vad folk bögade ur! Kastade stolar och flaskor, skrek och kallade målvakterna(både svensken och dansken) för "hora". Härjeri -härjera, härjar du - härjar ja.

Imorgon börjar en ny vecka, och nu för tiden känns det så jävla bra.
Puss och kram bloggen!

Inga kommentarer: