1.8.09

Gäster med vidriga gester

Det var en helt bisarr gäst på J&B när jag jobbade ikväll. Hon inledde mjukt med att blänga elakt när jag hällde upp ett glas vin åt henne, som hon beställt. Flaskan tog exakt slut när glaset var fyllt exakt så mycket som det ska vara fyllt, men hon trodde säkert att jag ba sket i att öppna en ny flaska. Detta sporrade följande samtal:
Hon - jaha?
Jag - mm den tog slut, vi har tyvärr inte mer av den här sorten.
Hon - nänä visst jag kanske inte ska ha mer ändå
Jag - ooooooookej!

Sen fortsatte hon med att sitta och glo när jag blandade drinkar, och la sig i! En tjej beställde en daiquiri, jag ba "aa vi får köra en specialare då, jag har ingen blender nämligen", då dök vinkärringen in i det hela och ba "DET ÄR ROM I SÅNNA FAKTISKT" jag ba "ajo, duktig kicka".
Sen började hon härja om att en annan bartender hade hällt äppelvodka i en passionsfruktdrink som jag gjorde, fast sanningen var att han hällde sagda vodka i en ÄPPELDRINK SOM HAN GJORDE!!1 Följande diskussion tog plats:
Hon - NU HAR JU DU ÄPPELSPRIT I DEN SOM ÄR PASSION?!
Han - Nej jag har äppelsprit i den som jag gör.
Hon - NÄE JAG SÅG JU ATT DU HÄLLDE HÄR, HÄR - HÄR I GLASET!! *frenetiskt pekande*
Han - ja, jag hällde i MITT shakerglas, Annies ser likadant ut, men det är ändå två olika

Jahaaaa, det tog aldrig slut. När hon druckit upp sitt vin utspelar sig följande:
Hon - Jaha vad ska du ge mig nu då?
Jag - Va? GE?
Hon - Ja för att jag fick dåligt med vin.
Jag - Nej så var det ju inte.
Hon - JO vad kan du ge mig nu då!?
Jag - Ööööh ja ok du kan få en vodkashot.
Hon - Ok jag vill ha den i en drink.
Jag - Men herregud!
Hon - JO
Jag - Ysch ok.
Så blandade jag en förhoppningsvis asäcklig gratisdrink till henne. Fyfan. Denna bjöd hon sin väninna på, och sa högt "JA DEN VAR JU INTE SÅ GOD JAG VET INTE HUR BRA KOMPENSATION DET ÄR DET HÄR!", varpå hennes väninna säger till mig "nu vill jag ha en såndär passionsdrink som du stått och haft så jobbigt med hela kvällen, det är så kul att se dig jobba". Allvarligt talat var jag på väg att smälla till dem båda, rakt över bardisken ba, en slap från kind till kind på subborna, BAM-BAM! Varför kan folk inte bete sig?

Aja, utöver dessa två särfall så var resten av arbetskvällen bra. Nu är jag trött, godnatt bloggen!

3 kommentarer:

Suzy Newbranch sa...

Asså, folk. Can't live with them, can't live without them!
Hoppas hon är dödsbakfull idag och spyr ut sina inälvor samt har ångest för hur hon betedde sig igår.
KARMA!!!

Malin Florhage sa...

Ååhh man blir ju så trött, varför ska det vara så svårt för vissa??
Super nice paj btw ;)

Per-Arvid Berglund sa...

haha WTF!!!