28.4.09

Tröttheten och torrheten

Det blir så lite bloggande för min del nu för tiden. Detta beror på två saker:
Ett (1) - Jag har jobbat mycket
Två (2) - Jag har sovit mycket

Så, ettan förklarar sig själv. För tvåan däremot där finns det lite bakomliggande info som kan vara intressant. Dels så blir jag trött av att jobba och andas in klor hela dagarna, MEN! Det visar sig att jag är helt vansinnigt allergisk mot pollen, så p.g.a detta har jag ätit antihistaminer, och av sådana blir man TRÖTT. JÄTTETRÖTT. Och JÄTTEtorr i munnen! Jag har inte kunnat äta ordentligt på sex dagar(eftersom jag inte har nått saliv kan jag inte svälja lol), och som resultat kan jag ha ett par byxor igen som var lite för trånga för ett tag sen! WIN WIN SITUATION! Jag är hälsan personifierad.

Men det var inte det jag skulle berätta om, det var det här med tröttheten. Denna nådde sin kulmen i fredags, då det dessvärre även var en kryssning inbokad. Fredag-lördag skulle jag åka båt med Malin & CO, vilket jag även gjorde, men det var inte mycket fart på mig inte. Jag åt middag med Malan och Lisen på fredagen, tog en bild av dem på däck, efter detta (kl 22) somnade jag sött i överslafen i vår hytt, där jag sedan blev kvar till klockan halv fyra dagen därpå, då jag blev tvungen att gå ut för det var dags att åka hem. Och hem åkte jag. Somnade, vaknade kl åtta för hockeyn, höll mig MED STOR MÖDA vaken tre timmar för att se sverige spöa österrike, efter vilket jag somnade igen, vaknade klockan tre på söndag eftermiddag, och somnade klockan fem igen. Kan ni förstå.

Hur som helst, två bilder.

Bild nr Ett (1) - Malan och Lisen på däck, fina i solen!


Bild nr Två (2) -Mina nya skor och min gamla tatuering! Fint att den får vara med ibland.


Öh ja utöver det här ser jag fram emot att bli helt frisk igen, så jag slipper plågas av torr mun, trötta ögon och svidande hals. Gud vad tjatig jag är!
En annan anledning att längta till friskhet är att då får jag träffa Suzie, det var länge sen och detta ser jag fram emot! Sen är det ju så jävla sexigt väder ute, man vill ba... bli kär i allt! Jag drömmer blygsamma drömmar om att sitta på en uteservering med utsikt över till exempel Världens Vackraste Stad™ Stockholm, och dricka en öl.
Uteserveringen i fråga blir ju dessvärre Mosebacke. Eller dessvärre och dessvärre. Det är inget fel på Mosebacke, men det är ju så jävlans knökat där jämt. Bara massa slan. Jag minns dock gånger då jag varit där innan alla as börjar drälla in, alternativt efter att alla as drällt ut, då vi suttit närmast "avsatsen", och allt har varit peachy. Faktum är att jag har en bild från en sån kväll för typ tre år sen! Jag kom precis på att den är ifrån Mosebacke!



Där var den. Nu har jag delat med mig nog för idag! Jag känner mig redan lite friskare!

1 kommentar:

Suzy Newbranch sa...

*Blåser friskhetsvindar på*
Mosebacke en tidig fredagskväll????