17.4.09

Recap

Suss ber mig skriva i bloggen, då gör jag självklart det.

Asså såhär är det. Jag har inte skrivit så flitigt på senaste, jag har TÄNKT skriva men det har inte blivit av. Dels har jag faktiskt jobbat ganska mycket, och dels har jag försatt mig själv i någon form av dvala? Det blir frågetecken på det, för jag vet inte riktigt själv. Men det känns som att jag väntar på något speciellt, fast jag vet inte vad. Och jag HATAR att vänta! Så det är ju inte så roligt.

Roligt är däremot jobbet, även om jag bara är extrapersonal. Jag har blivit förärad en plats som kassörska på ett visst bad i Stockholm, för alla som inte har hört detta än. Det är K-märkt och väldigt trevligt! Där är jag hur som helst alla stammisars nya favvis i kassan, samt Världens Trevligaste Tjej. Ingen har så mycket tålamod med stabbiga gäster som jag har, ingen ler mer än mig. Ingen är nöjdare än jag när det är snygga karlar med muskulösa ryggtavlor i vattnet. Ohyes. OH. YES.
Jag har tre säkra favoriter, inte på grund av deras muskulösa ryggtavlor, utan på grund av deras sensationella(OBS även sensuella) framtoning. Jag älskar't! SÅ NU VET NI DET!

Roligt var det även på landet över påskhelgen, jag var där i fem dagar, under vilka jag gjorde mycket fint! Bland annat en fotoutflykt. Dessutom lärde jag mig själv jonglera typ.. Detta kan du beskåda HÄR än så länge. Utöver detta lagade mamma och jag god mat mest varje dag, samt umgicks med Rolfs söner med tillhörande flickvänner. Full rulle helt klart!

Nu följer lite bildvisning!

Detta övergivna torp fotade jag på landet, när Maya och Nico och jag var på en liten fotoutflykt på torsdagen.


Denna glass åt jag i lugn och ro i solen i Västervik, när mammarolf och jag var där en sväng på lördagen.


Detta utseende sportade jag i torsdags morse när jag var trött på jobbet.


Det här är spännande! Om jag tar en "undervattensbild"(genom en glasruta under/bredvid poolen) på jobbet, och vrider den 90° till vänster så ser det ut som en fräck korridor som slutar i en cul-de-sac.


OCH! Så att ni inte ska tro att jag sitter sysslolös. Här är mitt senaste tidsfördriv. Än så länge i skiss-stadie, men det är Odjuret(ur Skönheten och Odjuret), i en klassisk Beethoven-pose!


Så, det var det lilla roliga! Nu ska jag dricka upp mitt vin, sen är det fan frågan om jag inte ska gå och lägga mig. Jag är ganska trött. Jag skulle gärna ta en cigg, men jag låter bli. Jag återgår till mitt dagdrömmande istället, förhoppningsvis leder det till något, nån gång. Imorgon är det fest.
Fest hos Suss.
XOXO

1 kommentar:

Suzy Newbranch sa...

Mycket trevlig läsning, Snuffsan!